środa, 27 kwietnia 2016

Torcik jaglany z bitą śmietaną kokosową, truskawkami i spodem z chałwy lnianej [SKRZYNKA SMAKU]

Wraz ze sklepem internetowym Skrzynka Smaku​ przygotowujemy dla Was same wspaniałości!
Stworzyliśmy wspólnie kosz wegańskich, ekologicznych, wysokiej jakości produktów, który już niebawem będziecie mogli kupić!
Osobiście wybrałam dla Was same wspaniałości, a Skrzynka Smaku przystała na moje propozycje i tak oto mamy ten wegański kosz!
Kosz jest pełen produktów, z których stworzycie aromatyczne, pełne owocowych konfitur ciasta, ciasteczka. Jednym słowem - pachnących wiosną i sadem potraw!
Ja prezentuję Wam dzisiaj pierwszą propozycję z koszowych produktów. Z wege kosza Wykorzystałam: jagody goji w ciemnej czekoladzie, chałwę lnianą, cynamon mielony ekologiczny. 

Składniki:

  • dwie szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • chałwa lniana (Skrzynka Smaku)
  • 2 łyżki kakao niskotłuszczowego
  • 3-4 bardzo dojrzałe banany (bardzo, bardzo dojrzałe!)
  • puszka 400 ml mleczka kokosowego (min. 76%)
  • jagody goji w ciemnej czekoladzie
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 szklanka mleka roślinnego (ja wybrałam migdałowe)
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego
  • 2 łyżeczki agar-agar
  • 2 łyżki ksylitolu
  • świeże truskawki 


Kilka rad:

  • mleczko kokosowe musi mieć min. 76% zawartości ekstraktu kokosowego (im więcej, tym łatwiej będzie ubić bitą śmietanę)
  • mleczko kokosowe przed ubiciem na śmietanę, musi być przechowywane w lodówce min. 24 godziny.
  • do ubicia bitej śmietany używamy tylko części stałej mleczka. Część płynną pozostawiam do polewy czekoladowej.
  • słód do bitej śmietany powinien być biały (np. ksylitol lub cukier puder) - wtedy uzyskamy ładny kolor kremu.
  • jeżeli śmietanka nie będzie chciała ubijać się na sztywno, proponuję dodać (ewentualnie) "Śmietan-Fix" w połowie ubijania mleczka kokosowego
Sposób przygotowania: 

Chałwę lnianą kruszę i łączę w misce z łyżeczką oleju kokosowego. Intensywnie mieszam i ugniatam widelcem. Tortownicę (22 cm) wykładam uzyskaną masą, tworząc spód tortu. Wyrównuję i dociskam do spodu tortownicy.
Kaszę jaglaną gotuję zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Gdy stanie się miękka, przekładam ją do sporej miski wraz z dojrzałymi bananami, cynamonem i kakao. Blenderem ręcznym miksuję na gładką masę. 
W między czasie w szklance mleka roślinnego rozpuszczam 2 łyżeczki agar-agar i następnie podgrzewam ok 5 minut. Gdy mleko z agarem zagotuje się, dodaję do masy jaglanej i jeszcze raz wszystko dokładnie miksuję blenderem. Gdy masa stanie się gładka i jednolita, przelewam ją do tortownicy, wyrównuję i wkładam do lodówki na 2 godziny.
Gdy torcik zastygnie, przygotowuję bitą śmietanę kokosową. Do sporej miski, rondelka lub wysokiego pojemnika przekładam stałą część mleczka kokosowego wraz z ksylitolem. Ubijam mikserem, do uzyskania konsystencji bitej śmietany. W połowie ubijania polecam dodać Smietan Fix, do uzyskania idealnej konsystencji. 
Bitą "śmietanę" przekładam do tortownicy, wyrównuję. Następnie układam truskawki i posypuję jagodami goji. 

Smacznego! :)

7 komentarzy:

  1. no! jutro go planuję na urodziny chłopa zrobić, coby dzieci tez mogły bez mojego stresu zjeść. pochwalę się jak wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstra! ;) ten torcik zrobił u mnie furorę, aż byłam w szoku, bo oprócz mojej Mamy, to i Mąż, i Ojciec - typowo nabialowi ;) ale jak im smakowało, to to dla ciasta najlepsza rekomendacja ;)

      Usuń
  2. no wyszedł przekozak! chałwę musiałam co rpawda zorbić sama, ale wyszła pyyyyyszna. no i wzięłam mleczko kokosowe malo tłuste (piana trochę płynna była :) ale i tak super. dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda. Do tego przepisu wody się nie filtruje ale czy filtrujesz wodę do zup itp? Ja mam filtr molekularny z naturalną mineralizacją i smak wody poprawił się.

    OdpowiedzUsuń