poniedziałek, 23 listopada 2015

Deser kasztanowy

Pieczone kasztany jadłam niedawno po raz pierwszy i zakochałam się w nich od pierwszego spróbowania. Lekko słodkie, z nutą orzechową o cudownej konsystencji, idealne na jesienno-zimowy wieczór.
Kasztany są źródłem energii, zawierają potas, magnez, wapń i witaminę C! Są również dostępne a najbardziej popularnych sklepach sieciowych.

Deser z pieczonych kasztanów, uwierzcie mi lub nie, jest tak pyszny, że zjadłam (o zgrozo!) 2 pucharki. Nie pytajcie, kiedy przechodzę na dietę…

Składniki (na 2 porcje):
- 200 g kasztanów jadalnych
- 200 ml mleczka kokosowego z puszki
- 50 g gorzkiej czekolady
- 1/2 szklanki wody
- 1/4 łyżeczki cynamonu
- 1 i 1/2 łyżki ksylitolu lub innego słodu (może być np. syrop z agawy).
- pestki granatu

Sposób przygotowania:
Kasztany myję i osuszam ręcznikiem papierowym. Każdego kasztana układam na blaszce i papierze do pieczenia na jego płaskiej stronie, a jego wierzchnią stronę nacinam ostrym nożem w kształt litery X. Im dłuższe będzie nacięcie, tym potem łatwiej będzie obrać kasztana z łupinki.
Wstawiam do piekarnika na ok 15 min, 180 stopni (góra-dół). Kasztany będą gotowe, kiedy łupinki lekko się pootwierają.
Gdy kasztany się upieką, pozostawiam je do wystygnięcia i obieram z łupinek. Szatkuję i zalewam 1/2 szklanki wody. Gotuję ok 10 min. na małym ogniu wraz z 1 łyżką słodu.
Miksuję blenderem na gładkie puree, dodając stopniowo mleczko kokosowe, cynamon i 1/2 łyżkę słodu.
W między czasie rozpuszczam czekoladę w kąpieli wodnej. Gdy się rozpuści, dodaję ją do puree i miksuję do uzyskania gładkiego kremu. Jeżeli konsystencja będzie zbyt gęsta, dodać odrobinę więcej mleczka kokosowego. Podaję z dużą ilością pestek granatu. Deser najlepiej smakuje schłodzony.





3 komentarze:

  1. Patrząc na składniki wcale się nie dziwię, że sięgnęłaś po drugi pucharek :) uwielbiam smak pieczonych kasztanów, ten deser to wspaniały pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny deser! przypomniałam sobie właśnie jak dawno nie jadłam kasztanów i chętnie powróciłabym do tego smaku razem z taką słodką rozkoszną przyjemnością <3

    OdpowiedzUsuń