środa, 14 października 2015

Wege - Burger Jaglany

Lubicie fastfoody? A fastfoody w wersji slow? Ja zdecydowanie wolę w tej wersji :) Wege-Burgery to propozycja dla dużych i małych. Można je zrobić na wiele sposobów, jednak sekret leży w smaku kotlecików. 
Ja postawiłam dzisiaj na szybkie kotlety z kaszy jaglanej - tzw. pewniaki, które nie zajmą mi dużo czasu i nie rozpadną się w piekarniku. Na wege-burgera skusił się nawet mój mięsożerny ukochany domownik - czyli dobre! 

Składniki na kotlety (przepis na ok 9 całkiem sporych kotletów)
  • 200 g kaszy jaglanej
  • pół szklanki prażonego słonecznika i prażonego sezamu
  • garść poszatkowanej świeżej pietruszki
  • średnia czerwona cebula
  • 6 łyżek oleju
  • 3 łyżki mąki (ja użyłam pszennej)
  • 1/2 łyżeczka ziół prowansalskich 
  • sól, pieprz
  • pieprz cayenne - do smaku

Sposób przygotowania: 

Kaszę jaglaną gotuję według instrukcji na opakowaniu. Cebulę kroję na drobną kostkę i przekładam do miski wraz z olejem, mąką, pietruszką. Sezam i słonecznik prażę na suchej patelni, po czym dodaję do pozostałych składników. Gdy kasza się ugotuje, przekładam ją do miski i dokładnie mieszam wszystkie składniki. Dodaję przyprawy - próbuję :) Jeżeli jest wystarczająco słone i pieprzne, formuję średniej wielkości kotleciki, układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiam do piekarnika na 25 min, 190 stopni. Po ok 15 minutach przewracam kotleciki na drugą stronę. 

Bułkę rozkrajam i chwilę grilluję w piekarniku. Wyjmuję, każdą z połówek smaruję niewielką ilością majonezu ryżowego (wege) i eko ketchupu, i układam kolejno: liść sałaty, kotlecik, plaster czerwonej cebuli, plaster pomidora, listki bazylii. Składam i nic już nie powstrzymuje przed zjedzeniem :))))))) 

9 komentarzy:

  1. no pewnie, że lubię fast foody - zdrowe i wegańskie, tak jak ten burger <3

    OdpowiedzUsuń
  2. <3 dokładnie! można zjeść bez wyrzutów sumienia :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis! :) A czy olej ma być rzepakowy? Czy moze być oliwa lub kokos? :) Pozdrawiam ! Malwina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  4. Zrobiłam dziś i muszę powiedzieć, że wyszło pysznie. Użyłam białej cebulki, bo taką miałam w domu, mąki owsianej i oleju kokosowego.
    Dodałam bardzo dużo soli czosnkowej, papryki słodkiej i chili, żeby miało mocny, wyraźny smak. Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za przepis, bo ciężko w blogosferze znaleć tak smaczne i łatwe do zrobienia rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze! Dziekuje za miły komentarz ;) smacznego!

      Usuń
  5. Moglabys mi polecic przepis na wege-kotlety ktore sa bardziej miekkie/delikatniejsze? Robilam juz z ciecierzycy, ale to nie to :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam z kalafiora! Bedą mięciutkie i aksamitne ;) polecam z przepisu Olgi Smile ;) http://www.olgasmile.com/kotlety-z-kalafiora-i-ryzu.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo za szybka odpowiedz :)

      Usuń