czwartek, 8 października 2015

Szybkie czekoladowe wege Babeczki z Gruszką

Zaczynają się chłodniejsze dni, a im temperatura na dworze niższa, tym ochota na słodycze pojawia się u mnie coraz większa. Wolny wieczór w domu zaowocował powstaniem niezwykle prostych i szybkich roślinnych, czekoladowych babeczek z dodatkiem słodkiej gruszki.

Potrzebne będą papilotki (12 sztuk) i forma na muffiny. Ja użyłam silikonowej.

Składniki: 

Składniki suche:
  • 1 szklanka mąki orkiszowej lub żytniej
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 2 czubate łyżki kakao (ja wybrałam to niskotłuszczowe)
  • 4 łyżki ksylitolu lub cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Składniki mokre:
  • 1 szklanka wody
  • 1 łyżeczka octu
  • 5 łyżek oleju kokosowego lub jeżeli nie chcemy, aby babeczki miały kokosowy posmak oleju roślinnego
Dodatkowe:
  • 1 gruszka

Sposób przygotowania:

W jednej miseczce łączę składniki suche, w drugiej mokre. Produkty w miskach dobrze mieszam, po czym przelewam produkty mokre do suchych. Intensywnie mieszam do czasu połączenia się składników. Układam papilotki w foremce na muffiny i chochelką przelewam do nich ciasto (do 70% wysokości papilotek). Gruszkę obieram, kroję na centymetrowe kostki. Wkładam po jednej kostce gruszki do każdej z babeczek. Babeczki piekę w nagrzanym wcześniej piekarniku ok. 25-30 min. w 180 stopniach. Przed wyjęciem, wbijam nóż w jedną z babeczek i sprawdzam, czy ciasto nie oblepia noża. Jeżeli nóż jest czysty - babeczki gotowe są do wyjęcia :)

Smacznego! :)

fot. Arek Nawrocki


2 komentarze: