czwartek, 22 października 2015

Mamusine Ciasto orkiszowo-orzechowe

Kolejna jesienna propozycja, która koniecznie musi pojawić się na Waszym stole, aby godnie jesień uczcić. Pachnące orzechami, miękkie w dotyku, a w smaku…cudo.
Zawiera niezbędne w diecie wegańskiej orzechy oraz mąkę orkiszową. Samo zdrowie i do tego ciasto robi się ekspresowo.
Przepis wyczarowała moja wspaniała Mama, która jest najbardziej wyjątkową kobietą, jaką znam. Oczarowana kuchnią wegańską, kombinuje, łączy składniki, próbuje tak zmyślnie, że powstają takie oto przepyszne cuda.
To właśnie Mama zaraziła mnie pasją do gotowania, to właśnie ona sprawiła, że jestem niesamowicie szczęśliwą osobą.
Ciasto jest wyjątkowe - tak jak moja Mama. Nie zastanawiajcie się więc dłużej tylko raz, dwa i robimy! :)

Składniki: 
- 3 szklanki mąki orkiszowej
- 3/4 szklanki cukru trzcinowego
- 2 łyżeczki sody
- 2 łyżki octu jabłkowego
- 2/3 szklanki oleju
- 2 szklanki mleka roślinnego (najpyszniejsze migdałowe)
- 0,5 szklanki zmiksowanych orzechów (laskowe, włoskie) + 4 łyżki do posypania ciasta
- syrop z agawy

Sposób przygotowania: 
Wszystkie składniki łączą ze sobą w dużej misce. Dobrze mieszam do idealnego połączenia się składników. Piekę w 175 stopniach, ok. 60 minut. Po wyjęciu, ciasto smaruję dokładnie syropem z agawy i obficie posypuję orzechami. Gotowe! :)

2 komentarze:

  1. czytając o Twojej Mamie i wyjątkowości tego ciacha jeszcze bardziej mam ochotę je upiec, wszystko co uwielbiam! <3

    OdpowiedzUsuń