środa, 14 października 2015

Fit batoniki

Fit batoniki to chyba jedna z moich ulubionych przekąsek. Gdy wiem, że czeka mnie trudny i ciężki dzień, biorę batonika do torby i nic nie jest mi straszne :) 










Składniki:
-1,5 szklanki płatków owsianych górskich
-  nerkowce rozdrobnione, rodzynki, suszony kokos (razem wychodzi tego ok. jednej szklanki dodatków)

- łyżka oleju kokosowego
- piec dużych łyżek miodu 

- 3 łyżki masła orzechowego 
- 1/4 szklanki żurawiny
- 5 daktyli


Sposób przygotowania:

Miód i masło orzechowe roztapiam w garnuszku. Żurawinę i daktyle miksuję na gładką masę. Gdy składniki roztopią się, dodaję resztę składników i mieszam wszystko razem. Powstałą masę wykładam na formę, wyrównuję, uklepuję i wkładam do lodówki na godzine. Potem kroję na kształt batoników i gotowe! 


W przypadku, gdyby nie chciały się wystarczająco sklejać, proponowałabym dodać większą ilość masła orzechowego i oleju kokosowego i włożyć na całą noc do zamrażarki. Emotikon 

3 komentarze:

  1. Czy możesz napisać jakim urządzeniem miksujesz daktyle i żurawinę? Podaj linka do niego jeśli to nie kłopot.
    Zawsze jak mam zrobić miks takich dodatków to mam problem bo nie mam odpowiedniego urządzenia, a często robię coś mojemu dziecku. Jak jest dużo płynu to nie problem ale gdy są suche produkty to już jest. Tak samo miałam problem gdy robiłam pastę tahini. Musiałam użyć młynka do kawy, ale to nie jest dobry pomysł. Średnio się sprawdza.
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. używam blendera ręcznego z dodatkiem pojemniczka z ostrzami. :) Pojemnik do blendera po prawej stronie zdjęcia z linka: Podaję link: http://www.electro.pl/blendery/blender-bosch-msm-66150,id-34785?gclid=CjwKEAiAp_WyBRD37bGB_ZO9qAYSJAA72Ikg-06XUh7LKaw2IS7OHDkd26fpx-J6Bt5n_pzERHlraBoCK9jw_wcB&gclsrc=aw.ds

      Usuń
  2. Dziękuję za informację. Sama taki podobny mam ale przy małych ilościach się nie sprawdza. Szukam czegoś do mniejszej ilości produktów.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń